Aktualności

Menu

Magdalena Abakanowicz

Jesteśmy
strukturami włóknistymi

Rozpoznani Nierozpoznani

Rozpoznani Nierozpoznani to spektakl Teatru Ewolucji Cienia, odwołujący się do dzieła zmarłej w 2017 roku światowej sławy artystki Magdaleny Abakanowicz. Zaczynając nasze widowisko w punkcie, w którym M. Abakanowicz pozostawiła swój tłum – niejako podejmujemy wyzwanie. Spektakl jest, podobnie jak dzieła tej znakomitej rzeźbiarki, autonomiczną wypowiedzią artystyczną, dotykającą spraw uniwersalnych w tym wypadku kwestii wolności i zniewolenia jednostki ludzkiej, a nawet całych zbiorowości.

Ożywiając Nierozpoznanych pokazujemy co się stanie, gdy tłum niemal identycznych postaci zacznie zyskiwać indywidualność: odkrywców, manipulatorów, wodzów, zbawców i zbrodniarzy. Pokazujemy jak «nierozpoznani» walcząc o indywidualność ulegają prorokom czy ideologom, by po chwili na powrót przypominać zunifikowany i bezkształtny tłum. Ukazując jednostkę na tle zbiorowości zastanawiamy się nad istotą tożsamości człowieka, nad tym co go stymuluje do działania i jakie są skutki tych działań, dochodząc do wniosków, które raczej do optymistycznych nie należą.

Spektakl jest plastyczno-ruchową podróżą przez dzieje, ukazaną z perspektywy zbiorowości. Chociaż jednak odwołujemy się do doświadczeń narodów głównie europejskich, można w nim znaleźć również i szersze odniesienia historyczne, co powoduje uniwersalizm przesłania.


Premiera: Poznań 20.10.2018

Scenariusz: Sławomir Dadej
Reżyseria: Wioletta Dadej
Muzyka: Paweł Głosz
Kostiumy, scenografia: Izabela Kolka, Sławomir Dadej

Terminy spektakli:
29 lipca godz. 21.30,
8 sierpnia godz. 21.00
i 17 września godz. 20.00

Miejsce: Park Cytadela przy rzeźbie Nierozpoznani.


TRAILER
https://www.facebook.com/TeatrEwolucjiCienia/videos/181867466086951/

Lilia Łada, 21.10.2018, TenPoznan.pl „Jak ożywić monumentalne dzieło, takie jak «Nierozpoznani» Magdaleny Abakanowicz? Czy można genialną przecież rzeźbę jeszcze wzbogacić o dodatkową treść? Teatr Ewolucji Cienia pokazał, że można. I wyszedł z tego spektakl poruszający, przerażający i bardzo, bardzo dobry.”

Pełna recenzja